وزیر کشور اعلا م کرد:

انتخابات مجلس رایانه‌ای برگزار می‌شود-مجلس نهم:53

محمد نجار با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس نهم به صورت رایانه ای حداکثر در 10 درصد حوزه های انتخابیه، گفت: آزمایش نرم افزار خوب و پاسخگو بوده اما هنوز قطعی نشده است. م

صطفی محمد نجار وزیر کشور با اشاره به تدابیر ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فارس گفت که طبق برنامه زمان بندی شده و با هماهنگی که با سایر دستگاه های هم چون شورای نگهبان داشته ایم، کارهای مربوط به برگزاری انتخابات به خوبی جلو می رود.

وی به فعالیت های ستاد انتخابات در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ستاد انتخابات در استان های آغاز به کار کرده و هیات های نظارت از سوی شورای نگهبان نیز تشکیل شده است. نجار با بیان اینکه کارهای یکی پس از دیگری در حوزه برگزاری انتخابات به پیش می رود، به نمونه ای از آن اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش های مختلف برای فرمانداری ها و بخش های مختلف از جمله این موارد است.

وی در ادامه به کارهای انجام شده در حوزه رایانه ای برگزار کردن نهمین دوره انتخابات مجلس از سوی وزارتخانه متبوعش اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه رایانه ای برگزار کردن انتخابات کارهای علمی خوب و سنگینی تاکنون انجام شده است. وزیر کشور در همین زمینه یادآور شد: با توجه به برنامه ای که داریم و با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام داده ایم حداکثر در 10 درصد حوزه های انتخابیه انتخابات را یارانه ای برگزار می کنیم.

وی در خاتمه در پاسخ به سوالی درخصوص آزمایش های انجام شده بر روی نرم افزار برگزاری رایانه ای انتخابات به فارس گفت که آزمایش نرم افزار خوب و پاسخگو بوده اما هنوز قطعی نشده است بنابراین زمانی که قطعی شد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در مسیر منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها احزاب و تشکل های مجوزدار می توانند به برگزاری همایش ها و نشست ها بپردازند.  سیدصولت مرتضوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: هرگونه فعالیت سیاسی، نیاز به اخذ مجوز از مجاری ذی صلاح دارد.


وی همچنین درباره سرانجام پیش نویس اصلاح قانون احزاب نیز اظهار کرد: بخشی از این پیش نویس بررسی شده و بخش دیگری از آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.  مرتضوی در ادامه گفت: لایحه  جامع انتخابات نیز در حال بررسی است و البته به انتخابات مجلس نهم نخواهد رسید. 

رییس ستاد انتخابات کشور درباره فعالیت های این ستاد در مسیر منتهی به انتخابات نیز خاطرنشان کرد: ما در قالب جدول زمان بندی انتخابات کارهای ذاتی و روزمره مان را انجام می دهیم و برگزاری نشست با استانداران، فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران جز» برنامه های ماست.  وی همچنین گفت که به زودی با خبرنگاران نشست خبری برگزار خواهد کرد.

فقط احزاب مجوزدار، می توانند همایش انتخاباتی برگزار کنند

منبع:  فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا